Bewegen

Kinderen – en dan met name peuters en kleuters – zijn dol op bewegen, klimmen en rennen. Thuis is lang niet altijd de mogelijkheid voor kinderen om hun energie kwijt te kunnen en ook weten niet alle ouders hoe ze om moeten gaan met een kind dat veel wil bewegen. Beweging is goed voor de ontwikkeling van een kind, omdat ze op die leeftijd zichzelf nog aan het ontdekken zijn en nog van alles leren met het lichaam. Ook is beweging natuurlijk de perfecte manier om ervoor te zorgen dat kinderen hun energie kwijtraken. Daarnaast is het goed voor de conditie, de coördinatie, motorische ontwikkeling en balans.

Gymmen

Om te gymmen heb e niet perse een gymzaal nodig. Bij De Doerakjes hebben we de gelegenheid om van de gymzaal gebruik te mogen maken. Bij De Woelwates kunnen we gebruikmaken van de grote BSO ruimte. Daar kunnen we lekker rennen, springen en dansen, maar ook over een balk lopen en nog veelm eer oefeningen doen. Tijdens een les worden er allerlei spelletjes gespeeld die ideaal zijn voor kinderen. De leidsters weet precies hoe ze de kinderen moeten motiveren en natuurlijk staat de veiligheid altijd voorop. Op het programma staan doorgaans activiteiten zoals:

• Klimmen
  • Zwaaien