Kinderdagverblijf

Kinderopvang

Baby en dreumes

Bij De Stappertjes worden kinderen van 2 maanden tot ongeveer 2 jaar opgevangen. Er is een knus slaaphuisje en ruimte om ontdekking te gaan. De medewerksters zorgen voor uw kleintje, terwijl u met een gerust hart kunt werken. Er zijn maximaal 12 kinderen op de groep, met genoeg medewerksters, zodat uw kleintje niets te kort komt. Als uw kind er aan toe is, zo rond de tweede verjaardag, kan het over naar de peutergroep, De Bengeltjes. Ook de kleinste gaan zo veel mogelijk mee naar buiten. Lekker de frisse lucht in! We hebben een grote bolderwagen, waar we geregeld mee aan de wandel gaan. Binnekort komt er in de grote buitenruimte een speciaal "babyweitje" waar de kinderen veilig op ontdekking kunnen gaan, maar dan in de frisse buitenlucht. Wij passen ons schema aan uw kind en uw schema thuis. Zo kan uw kind zijn of haar eigen ontwikkeling volgen.

Wij werken ook bij de kleinste kinderen met Piramide. Elke 4 weken hebben we een ander thema, zodat de kinderen elk nieuw thema nieuwe versjes, liedjes, speelgoed en spelletjes horen en zien. Dat stimuleert niet alleen de ontwikkeling, maar is voor de kinderen gewoon lekker uitdagend. De leidsters zijn allemaal getraind om Piramide in te zetten op de groep.

slaaphuisje

Peutergroep

Als uw kind toe is aan de peutergroep De Bengeltjes. Wij bieden alle kinderen activiteiten aan op hun eigen niveau en leeftijd. Hiervoor gebruiken wij de methode Piramide. Spelen is ontdekken. En spelen is groeien. Daarom staat spelen centraal in Piramide. Alle activiteiten zijn geschikt voor kinderen van 2 tot 4 jaar. Natuurlijk draait het bij Pirmaide niet om lesjes geven en lesjes leren. Piramide leert peuters nieuwe vaardigheden. Door actief bezig te zijn en lekker te spelen. Zo blijft het kinderdagverblijf leuk en uitdagend tot de kinderen 4 jaar zijn. En als er kinderen zijn die meer uitdaging nodig hebben, dan kunnen wij daar direct op inspringen. Ook bij De Bengeltjes is er een mogelijk voor kinderen met een taal/spraak achterstand te komen. Zij kunnen eventueel ook in de VVE komen. De Bengeltjes is nu nog een combinatie van peuterspeelzaal en kinderdagverblijf. Om 12.00 uur gaan de peuters van de peuterspeelzaal naar huis, en de peuters van het dagverblijf blijven lekker, krijgen een warme maaltijd en hebben nog de hele middag om te ontdekken, te spelen of even lekker niets te doen.  Waar mogelijk gaan we 2 keer per dag naar buiten. Bij slecht weer kunnen we gebruikmaken van de gymzaal. Omdat we elke 4 weken een nieuw thema hebben, is er ook elke keer weer iets nieuws te ontdekken. En dat is wat kinderen doen: ONTDEKKEN! Willen de peuters slapen? Dat kan in het slaaphuisje.

Mentor

Alle kinderen hebben een mentor. De mentor houdt de ontwikkeling van uw kind in de gaten, aan de hand van observaties. Maar de mentor is voor u ook een vertouwenspersoon, waar u met al uw vragen over opvoeding terecht kunt. Tenslotte geeft u de zorg van uw kostbaarste bezit aan ons voor een deel van de dag. Het is van groot belang om samen te kijken naar wat goed is voor uw kind.

Smakelijk eten!

Bij De Stappertjes en De Bengeltjes krijgt uw kind een warme maaltijd. Deze maaltijden zijn afwisslend met vlees, vis of vegetarisch.  Als u dan aan het eind van de dag uw kind komt halen, hoeft het thuis alleen nog maar een boterham te eten. Vaak zijn de kinderen moe na een hele dag spelen met vriendjes en vriendinnetjes. Het eten gaat dan moeizaam. Als ze bij ons al een warme maaltiijd hebben gehad, hebben ze in ieder geval al de vitamines voor die dag binnen. En eventueel thuis nog een paar happen warm eten is natuurlijk ook helemaal niet erg.

Alles over onze peuterspeelzalen vindt u hier.